عکس| فروش قلاده های بردگی مدرن برای زنان در دیجی کالا؛ تهاجم فرهنگی در فروشگاه های اینترنتی
به گزارش سرویس منهای فوتبال؛ عکس منتشر شده از آنچه فروش قلاده های بردگی مدرن برای زنان در فروشگاه دیجی کالا عنوان شده بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.
در این تصویر که در فضای مجازی فراگیر شده، تعدادی از فروشگاه های اینترنتی از جمله دیجی کالا اقدام به فروش گردنبندهای بردگی مدرن کرده اند.
عکس فروش قلاده های بردگی مدرن برای زنان در دیجی کالا؛ تهاجم فرهنگی در فروشگاه های اینترنتی که در اینستاگرام منتشر شده است را تماشا کنید.
بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.
عکس فروش قلاده های بردگی مدرن در فروشگاه های اینترنتی
پسندها:
0
گزارش خطا
ارسال نظر
نظرات شما
بهزاد

۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
الان کسی از اینها بندازه بردس؟ مگر اونهایی که تو دینشون برده داری برسمیت شناخته شده اینهارو برده نگیرن بگن دینمون گفته خدا گفته تو برده منی!
ناشناس

۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
یعنی اون زن زندگی آزادی تهش رسید به افتخار و اشتیاق برای بردهی جنسی شدن!! از اول این شعارتون چیزی جز ،زن برهنگی ،بردگی نبود.... حرف حق تلخه اما واقع بین باشید بیچاره نسلی که با تربیت اشتباه و از روی لجبازی والدین تبدیل به بردگان جنسی خوشحال و خودخواسته شدند....
ناشناس

۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
دقیقأاین قلاده رو زمانی که دوتا ترنس وهمچنین همجنسگرا داشتن توآلمان درکنارحامداسماعیلیون درموردحقوق زنهای ایرانی همجنسگراصحبت میکردن .دیده شده.واقعأ این چه زیبایی داره جزء بردگی واسه زن .البته زنهای مریض وهوسبازازاین ادوات خجالت نمیکشن.چه بسازندگی سگی واسه اینها آرزوست.ای کاش همون گوسفندتوسوئیس بودی تایک سگ توخیابانهای لندن.
دنیا

۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
دوست دارن بپوشن به شما چه؟ چرا دروغ خودم خوشم نمیاد می خوان بگن ما وحشی ایم???
قرار نیست همه مثه شما بپوش فک کنن که من خودمم از اینا نمی کنم ، کمتر تهاجم فرهنگی کنید همین الانم فرهنگ ما به فنا رفته فرهنگ ما ایرانی بود که کلا عربی شد
قرار نیست همه مثه شما بپوش فک کنن که من خودمم از اینا نمی کنم ، کمتر تهاجم فرهنگی کنید همین الانم فرهنگ ما به فنا رفته فرهنگ ما ایرانی بود که کلا عربی شد
دنیا

۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
موضوع اینجاس مشکل اسلام نیست اسلام دینه اعتقاده مشکل اینجاس دیگه تو همه چیز از عربی ها از لحاظ فرهنگی به بهانه اسلام تقلید کردید و تبلیغ کردید اون فرهنگ اولیه اون زبان اولیه نابود شد یه عید نوروز مونده که اونم آخوند ها برخی شون میگن گاو و گوسفند علف می خورند چرا ما بهار رو جشن بگیریم! ( البته برخی از آخوند ها امید وارم دیدگاهم باعث تحریک افراد نشه!)
ناشناس

۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
ای کاش فقط گردنبدوقلاده سگ بود.اینکه کمربندعفت هست.گرچه ازعفت این افرادچیزی جزءاسم براش چیزی قائل نیستن چون آبرو وعفت هیچ جایی توزندگی این ف.ا.ح.ش.ه.ه.ا نداره.البته این قلاده خاردار بیشتر دورگردن سگ میندازندکه آقا گرگه نتواند گردن خانم سگه روگازبگیره.
ناشناس

۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
? لعنتی این دیگه چه قلاده ای هست واسه ماده سگهای دوپای امروزی.هم گردنبندهست.هم کمربندعفت.بااین سبک پیش بروندچندوقت دیگه روی اروپاروسفیدمیکنند.چه شیری ونانی خوردن که اینجوری بایدپسش بدهند.واقعأ ازقدیم راست گفتن.ولی کو گوش شنوا.فقط بخور و نپرس
ناشناس

۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خداروشکر هر روز لایه های جدید تری از تئوری زن زندگی آزادی داره نمایان میشه
مهسا

۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آره من اینو توسایت دیجی کالادیدم وتادیدم گفتم ایناکه گردنبندنیست چقدر شبیه قلاده سگه بعد دوستم گفت تونمیفهمی اینا مده واقعا بعضیا کورکورانه میخرن متوجه نیستن چی پشتشه به خداپناه ازشر وسوسه شیاطین اللهم عجل لویک الفرج
معصومه

۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چقدربی سواد وبیشعور هستن امثال دنیاخانم، توفرهنگ باستانی که ازش دم میزنی مردها با محارم خودشون ازدواج میکردن،اسلام به تو و امثال تو یاد داد که ازدواج بامحارم حرامه،اینکه اگه بچه ات پسربود بایدختنه بشه،اسلام به امثال تو یاد داد که مثل چینی ها همه چیز خوار نباشن،اگه اسلام نبود که مثل اونها باید همه حیوانات و حشرات رو میخوردی،اسلام بهت یاد داده مشروب نخوری،قمار نکنی،مال حروم نخوری،غیبت نکنی،زنانکنی،همجنسبازنباشی، تهمت نزنی،فحاشی نکنی،دروغ نگی،به پدر و مادرت احترام بذاری،ظلم نکنی،اگه تو فرهنگ اعراب جاهلیت دختران زنده به گور میشدن،تو فرهنگ ایران باستان هم مردها باخواهر و مادر خودشون ازدواج میکردن،ازبین بزرگان تاریخ ایران مثل شاعران و فلاسفه و اطبا،حتی یک نفرشون مربوط به دوران ایران باستان نبوده اند،بلکه همشون بدون استثناء مسلمان بوده اند، حتی فردوسی که شاهنامه رو نوشته خودش مسلمان بوده،پس بی خودی دم از فرهنگ و تمدن نزن وقتی هیچی نمیدونی
معصومه

۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چقدربی سواد وبیشعور هستن امثال دنیاخانم، توفرهنگ باستانی که ازش دم میزنی مردها با محارم خودشون ازدواج میکردن،اسلام به تو و امثال تو یاد داد که ازدواج بامحارم حرامه،اینکه اگه بچه ات پسربود بایدختنه بشه،اسلام به امثال تو یاد داد که مثل چینی ها همه چیز خوار نباشن،اگه اسلام نبود که مثل اونها باید همه حیوانات و حشرات رو میخوردی،اسلام بهت یاد داده مشروب نخوری،قمار نکنی،مال حروم نخوری،غیبت نکنی،زنانکنی،همجنسبازنباشی، تهمت نزنی،فحاشی نکنی،دروغ نگی،به پدر و مادرت احترام بذاری،ظلم نکنی،اگه تو فرهنگ اعراب جاهلیت دختران زنده به گور میشدن،تو فرهنگ ایران باستان هم مردها باخواهر و مادر خودشون ازدواج میکردن،ازبین بزرگان تاریخ ایران مثل شاعران و فلاسفه و اطبا،حتی یک نفرشون مربوط به دوران ایران باستان نبوده اند،بلکه همشون بدون استثناء مسلمان بوده اند، حتی فردوسی که شاهنامه رو نوشته خودش مسلمان بوده،پس بی خودی دم از فرهنگ و تمدن نزن وقتی هیچی نمیدونی
شهریار

۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شما که اینجور نوشتی گمونم ارتباطی نزدیک با علامه دهر داشته باشی فقط یه سوال برام پیش اومد این مطالبی که گفتی در مورد فرهنگ ایرانی مستندات شو میشه بگی
چون اخه من با این تفاسیر شک کردم که نکنه اولین منشور حقوق بشر برای اعراب بوده و کورش اون رو سرقت ادبی کرده
اصلا نکنه این که میگن ما یکی از قدیمی ترین و با فرهنگ ترین تمدن های ابتدایی بشر بودیم دروغ بوده وای یا خدا
خانم معصومه این متنی که تو در مورد تمدن ایران باستان نوشتی گمونم تمدن ستیز ها و ایران ستیز ها باید از روش مشق کنن خود اونا موندن توش
چون اخه من با این تفاسیر شک کردم که نکنه اولین منشور حقوق بشر برای اعراب بوده و کورش اون رو سرقت ادبی کرده
اصلا نکنه این که میگن ما یکی از قدیمی ترین و با فرهنگ ترین تمدن های ابتدایی بشر بودیم دروغ بوده وای یا خدا
خانم معصومه این متنی که تو در مورد تمدن ایران باستان نوشتی گمونم تمدن ستیز ها و ایران ستیز ها باید از روش مشق کنن خود اونا موندن توش
ناشناس

۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خب جناب بهزاد وقتی سطح اطلاعاتت در حد کودک همنیس کامنت نزار! ادیان در زمان ظهورشون بین مردمی هست که از قرنها قبلش کلی رسم و رسوم غلط داشتن مثل برده داری که البته با این برده های جنسی هم کلی فرق داشته! و هر دینی ابتدا برای مردم جاهلش دقیقا مثل شما،احکام مربوط به رسوم غلط رو میزاره تا سوء استفادهایی که از قبل داشتن کم شه و به مرور فرهنگ رو تغییر میده مثل خوردن شراب که قبل اسلام رواج زیاد داشته و یکدفعه حرام نشده به مرور اتفاق افتاد!! اما جنابعالی که مدعی هستی ،که دین ،برده داری رو اون زمان مشکلی نداشته و اصلا دین بدی هست،شما که خوبی چرا به همین بهانه بعد از قرنها و با شعار زن آزادی،بردهی جنسی شدن رو تایید میکنی اونم بدون هیچ مرزو حد و احکام و قانون و قاعده،دقیقا مثل جاهلیتها و نادان های قبل از ادیان الهی؟!!!
ناشناس

۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دنیا خانم
فرهنگ دین با فرهنگ عرب فرق داشته وداره! خود دین اسلام کلی روی فرهنگ عرب تاثیر داشته و باعث تغییرش شده...هیچ دینی هم ربطی به موقعیت جغرافیایی نداره و برای یک نژاد نبوده و نیست! از طرفی زبان فارسی و عربی ،ریشهی یکی داشتن و اگر بنا بود تغییر کنه که تو الان عربی کامنت میزاشتی نه فارسی! ضمنا در فرهنگ و زبان ما ،کلی خرده فرهنگ ها و زبانهای با معنی و بی معنی زیادی بخاطر جنگهای مختلف حتی قبل از اسلام هم وارد شده و یا در قرن اخیر بدون جنگ و از طریق رسانه!
فرهنگ دین با فرهنگ عرب فرق داشته وداره! خود دین اسلام کلی روی فرهنگ عرب تاثیر داشته و باعث تغییرش شده...هیچ دینی هم ربطی به موقعیت جغرافیایی نداره و برای یک نژاد نبوده و نیست! از طرفی زبان فارسی و عربی ،ریشهی یکی داشتن و اگر بنا بود تغییر کنه که تو الان عربی کامنت میزاشتی نه فارسی! ضمنا در فرهنگ و زبان ما ،کلی خرده فرهنگ ها و زبانهای با معنی و بی معنی زیادی بخاطر جنگهای مختلف حتی قبل از اسلام هم وارد شده و یا در قرن اخیر بدون جنگ و از طریق رسانه!
علی

۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
نمیدونم چرا تو زندگی مردم انقد سرک میکشید اون دوست داره اصن برده باشه به تو چه ربطی داره خو. بعدشم بنظر من پوشیدن یه لباس به زور بیشتر شبیه برده بودنه
علی

۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فرهنگ نه ماله قبلنه نه واسه. دشمنه فرهنگو مردم میسازن هر جوری که دوس داشته باشن
سحر

۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
واقعا بدرد زنایی که روسری از سر دراوردن میخوره پیشنهاد میدم بخرید حتما که خیلی بهتون میاد✌?✌?✌?سیب زمینیام که واسه زناشون شعار زن زندگی ازادی میدن بهترین کادو واسه همون زن و دختر هرزتونه
رویا

۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
والا ی سگ رو بخوان قلاده بندازن گردنش ب زور باید انداخت براش حالا اون دختر ایرونی ک بخواد با دستای خودش قلاده بندازه گردنش دیگه جای بحثی براش نیست!
دیگه فکر کنم تشخیص سگ و دختر ایرونی ک قلاده بسته گردن یکم سخت باشه?
دیگه فکر کنم تشخیص سگ و دختر ایرونی ک قلاده بسته گردن یکم سخت باشه?
ناشناس

۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
برده ای بود بنام بلال حبشی...
برده ها هستند که بر خلاف بلال سفید روی و زیبا چهره اند... اما دریغا از درون این برده ها که رنگی بالا تر از سیاهی دارند، در حالی که قلب بلال از هر ستاره ای درخشنده تر بود...
برده ها هستند که بر خلاف بلال سفید روی و زیبا چهره اند... اما دریغا از درون این برده ها که رنگی بالا تر از سیاهی دارند، در حالی که قلب بلال از هر ستاره ای درخشنده تر بود...
ناشناس

۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
پس کوروش میخواست که زنان سرزمینش قلاده ببندند و پارس کنند!!!
لعنت به این همه حماقت.
لعنت به این همه حماقت.
نازنین

۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
من خودمم فارسم ولی نیاز به جبهه گیری نیست اگر اجداد ما فکر میکردن که دینشون از اسلام بهتره خب مسلمون نمیشدن و اگر هم بگیم با زور شمشیر سریع دینشون رو عوض کردن توهین به اجدادمون هست . ایرانیا خوبی های اسلام رو دیدن و مسلمون شدن و حتی برای گسترش و پیشرفتش تلاشم کردن
شما چند تا کتاب درباره آیین زرتشت بخونی و حتی از منابع خارجی تحقیق کنی ، چیزای بیشتری هم متوجه میشی
اوستا ، وندیداد ، فرگرد 16 بند 12 :
زرتشت گفت : زن دشتان ( یعنی زنی که در زمان عادت ماهانه : پریود قرار دارد ) بعد از قطع شدن خون باید کارهایی را انجام دهد تا از آلودگی پاک شود . از جمله اینکه :
1. باید سه گودال حفر کنند . در دو گودال اول این زن باید خودش را با ادرار گاو بشوید و در گودال سوم خود را با آب بشوید .
2. سپس باید 200 مورچه دانه کش را از بین ببرد .
شما چند تا کتاب درباره آیین زرتشت بخونی و حتی از منابع خارجی تحقیق کنی ، چیزای بیشتری هم متوجه میشی
اوستا ، وندیداد ، فرگرد 16 بند 12 :
زرتشت گفت : زن دشتان ( یعنی زنی که در زمان عادت ماهانه : پریود قرار دارد ) بعد از قطع شدن خون باید کارهایی را انجام دهد تا از آلودگی پاک شود . از جمله اینکه :
1. باید سه گودال حفر کنند . در دو گودال اول این زن باید خودش را با ادرار گاو بشوید و در گودال سوم خود را با آب بشوید .
2. سپس باید 200 مورچه دانه کش را از بین ببرد .
سیمین

۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بعضی از فرهنگ و مراسمای ایرانیا مال دین زرتشت بوده دیگه وقتی دین عوض شه آیین هم بخوای نخوای عوض میشه دیگه
عاطفه

۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
معصومه خانم تموم چیزایی ک گفتی درست اگر شما ایرانی نیستی و عرب هستی که حق میشه بهتون داد اینقدر تبلیغات دین اسلام بکنی و ایرانی و تمدن ایرانی رو زیر سوال ببری ولی اگر خون ایرانی ذره ای در رگهات داری یکم نسبت ب هموطن خودت و هم نوع خودت عرق و تعصب داشته باش ..قبل اسلام ایران باتمدن ترین بود شاید اجداد شخص شما تمام این چیزهارو اسلام بهشون یاد داده ک مثال حشره نخورند ولی دیگه کل تاریخ و تمدن ایران و ایرانی رو زیر سوال نباید ببری که ... خدا به اون بزرگی اندازهی تو ادعا نداره خوب شد شما خدا نیستید .
لیلا

۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دنیا خانم معلومه چرت وپرت نوشتی واز تو هوا حرف زدی برو یه گوشه بشین هیچی نگو
لیلا

۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شعار زن زندگی آزادی تهش رسید به بردگی جنسی خوب زنان ما طبق نقشه دشمن دارن میرن جلومتاسفم به مغزشون وافکارشون .انسان زیرک در دام دشمن نمیره .دشمن آروم آروم کارش رو انجام میده
حسن

۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خوب اینی که میگی درست ولی چرا فقط اسلام برای مردم گفته؟؟؟ نگفته اختلاس نکنید؟؟؟ نگفته با کافر معامله نکنید؟؟؟ چینیها که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را به ما صادر میکنند، چرا ما باید با روس کمونیست رابطه داشته باشیم؟؟؟ چرا باید با چینی ها که برادران مسلمان نا را در ترکستان شرقی قتل عام میکنند رابطه داشته باشیم؟؟؟ فقط مسلمونی را مردم باید رعایت کنند؟؟؟
حسین

۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
یکی هم گردن اونی که ۷۵ شاسی بلند رشوه داده که استیضاح نشه، یکی هم گردن اونی که دلار ۶۰ تومنی به مردم میفروشه،
دنیا

۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ببینم معصومه خانم من گفتم چرا اسلام؟! من نگفتم اسلام دین بدیه ولی انگار آدمایی مثه شما جنبه اسلام رو ندارید! خیلی خوب می دونم نیاز نیست تو بگی بله من پشت همون فرهنگ باستانیم که تو میگی بده فلانه بهمانه... همونو دوست دارم آره اصلا فرهنگ غرب رو دوست دارم تو چه کار داری به من؟! مگه پولتو می خورم ، آرامشت بهم می ریزه یا امنیتت ؟ هیچیت نمیشه پس برو تو ام طبق فرهنگ مد نظرت زندگی کن... اینا هم به من نسبت نده تو اگه آدم خوب بودی این طور نظر نمیدادی به فرهنگ و عقاید من یا هر فرد دیگه ای احترام می ذاشتی ما دوست داریم غربی زندگی کنیم اصلا ما بلعکس شماییم از شرق بدم میاد همون طور که شما از غرب بدتون میاد! آره اصلا همین طوره ولی اگه خوشمم نیاد نمیگم چرا این طوری زندگی می کنی این چیه سرت می ذاری و... به عقاید احترام میذارم.
کریم

۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
به قول سعدی چو عبد تو هم آزادم ، عبد یعنی بنده نه برده، امان از بیسوادی
آرش

۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آخه این گردنبند چه ربطی به زن زندگی آزادی داره!!! منم بشخصه موافقم که باید جلوی فروش چنین اقلامی گرفته بشه و باید با سایت های فروشنده این اقلام برخورد بشه
آرش

۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اینم بگم که این خانمایی که مخالف شعار زن زندگی آزادی هستن خودشون برده شوهراشون هستن بدون اجازه شوهر تا سر کوچه هم نمیتونن برن. برای همین حسادت میکنن به تغییرات این چنینی
جالبه آقایون مخالف زن زندگی آزادی هم موافق قانون صیغه موقت برای دفع حشریتشون هستن
جالبه آقایون مخالف زن زندگی آزادی هم موافق قانون صیغه موقت برای دفع حشریتشون هستن
ناشناس

۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
تو هنوز حرف زدن هم بلد نیستی.نوشتی"کمتر تهاجم فرهنگی کنبد" !!. اول حرف زدن یاد بگیر تمام مشکلات از بیسوادی و سادگی امثال تو هستش .وقتی هر دانشگاهی راحت مدرک میده نتیجه ش میشه این.
ناشناس

۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چه اشکال دارد.شاید زنی قلاده دوس دارد.شاید میخاد اصلن لخت با قلاده بیاد بیرون حتی با کمربند قلاده خم بشه و صاحبش دوستش او را به دنبال خود بکشد. کی گفته برده است؟ ..دیلی فوتبال با اریایی مشکل داری.هر کس هم میگه اریایی قبلا محرمها با هم ازدواج میکردن اون هم دلش خواسته ازدواج کنه. دوروز دنیا حالمون و نگیرید بزارید حال کنیم. ناصرالدین شاه اینهمه حال میکرد ما چرا حال نکنیم؟خودتان چی ؟صیغه کردید هر نیم ساعت عوضش میکنی.حالا که میخایم خودش دلش میخاد بیاد میاد.ختر .الان دل ما آزادی میخاد میفهمی یا نه.
حسین

۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
واسه من واقعا جای سواله اسم این سایت دیلی فوتبال هست ولی مطالبی که تو این سایت آپلود میشه در مورد همه چی هست به جز فوتبال. در مورد این گردنبند ها هم باید بگم کسی که خوشش نمیاد نخره.مشکل اصلی ما اینجاست که یا اولویت بندی رو سر و ته انجام میدیم یا درست انجام میدیم بلکه وقتی میخونیمش سر و ته میخونیم. الان مشکلات اقتصادی و رفاهی مذهبی رو ول کردیم چسبیدیم به حجاب و علت فروش یک گردنبند در دیجیکالا.......
امیر کرمی فر

۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اتفاقا برعکس تو ایران باستان دانشمندانی همچون برزویه و جاماسپ و هوشتانه و.... و حتی یکی از نخستین دانشگاه های دنیا در دوران ساسانیان وجود داشته.پس هیچ ربطی به دین نداره.کلی دانشمند تو دنیا داریم که خیلی بهتر از مسلمانان هستند.همچون بی دینان و مسیحیان و اتفاقا برعکس دین افراد را از تفکر باز میدارد و کشفیاتی آمده اند که علم بر آنها پیروز گشتند.همچون نظریه فرگشت چارلز داروین.خود عرب ها هم زیاد متمدن نبودند
امیر کرمی فر

۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بسه دیگه دیلی اسلام!!!!اون فقط یه گردنبنده که به این شکل طراحی کردند.ربطی به بردگی نداره.مگه بردگی به لباس پوشیدنه؟تازه تو از اون گردنبند خوشت نمیاد نخر. به تو چه ربطی داره؟بقیه که این گردنبند رو دوست دارند.اصلا تهاجم فرهنگی چیزیه که شما راستگرا های تندرو عنوان کردید.ملیت ها و فرهنگ های مختلف فقط قصد تبلیغ فرهنگ خود را دارد.تبلیغ فرهنگ هم مانند تبلیغ تلویزیونی ایرادی ندارد. انسان عقل دارد.می تواند آن فرهنگ را بپذیرد یا نپذیرد.شما ها که دم از حفظ فرهنگ میزنید بهتره برید نمای شهرامون رو مثل شهر های اروپا سنتی کنید تا هم زیبایی بدهید و هم گردشگر خارجی جذب کنید و هم درآمد کسب کنید.
ناشناس

۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فکر نمی کنی اگر کسی نباشه که اشتباه افراد را به خودشان گوشزد کنه و مانع انتشار نادانی و جهالت بشه کشور به یک کشور جهان سومی تبدیل میشه
چطور چیزها و کارهایی که قبلاً و در زمان قرون وسطی ناهنجار و زشت تلقی میشد الان به عنوان مد و امروزی شناخته میشه
اون از شلوارهای پاره ای که مد شده بود اینم از قلاده سگ و وسیله بردگی
طرف شخصیت خودش فقط نشون میده با زبان بی زبانی می خواد به دیگری بفهماند که من سگ و برده ام.
اون کسایی که فکر می کنند این مد هست از عقل و تفکر بهره ای نبردند و فقط مثل یک برده منتظرند تا دیگری پوششان را معین کند
چطور چیزها و کارهایی که قبلاً و در زمان قرون وسطی ناهنجار و زشت تلقی میشد الان به عنوان مد و امروزی شناخته میشه
اون از شلوارهای پاره ای که مد شده بود اینم از قلاده سگ و وسیله بردگی
طرف شخصیت خودش فقط نشون میده با زبان بی زبانی می خواد به دیگری بفهماند که من سگ و برده ام.
اون کسایی که فکر می کنند این مد هست از عقل و تفکر بهره ای نبردند و فقط مثل یک برده منتظرند تا دیگری پوششان را معین کند
ناشناس

۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چرا به همه وطن پرستها توهین میکنی معصومه.اولا بی سواد و بی شعور خودتی.دوما برو تاریخ بخون ببین کجای تاریخ ایران و جهان یکی مثل انوشیروان دادگر بوده چه برسه به کورش بزرگ.من به ایرانی بودن تو و امثال تو شک دارم.پاینده ایران.
ناشناس

۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
اینم جلوه ای از برنامه هرزگی زنان مسلمان. آندلوسیزه کردن جامعه اسلامی ایران. لعنت به زن زندگی آزادی
ناشناس

۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
پس مبارکت باشه !! از حیوون هم پست تر بشید حقتونه!! چون شیطان در وجودتان نفوذ کرده
ناشناس

۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
هر بلایی سر اینها و بچه هاشون بیاد حقشون هست چون حتی به زور هم نخواستند در عمر کوتاه خودشان از خدا اطاعت کنند اینها برده ی شیطان هستند و بچه هایشان از صدقه سری والدین محکوم به هنجار شکنی !!
ناشناس

۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
هر چه بیشترموها صورتشان را باد میکنند و رنگ میزنند و در ملا عام قرار میدهند وحشیگری میکنند برهنه میشوند سگ بازی میکنند سگ میشوند باز هم احساس پوچی و بدبختی میکنند
ناشناس

۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بیشعور ما کاری به عرب و عجم نداریم ما برای دین خدا و مسلمانان واقعی ارزش قائلیم ! عربها قبل از اسلام فرهنگ الهی نداشتند ایران و روم هم وحشی بوده اند و این دین اسلام است که خدا برای بشریت آورده است و این که در نژاد ایران یا آفریقا یا اروپا یا چشم بادامی ها انسان لایقی نبوده مگر حضرت محمد که عرب بوده ولی اینک این ایران است که اسلام ارائه شده ی محمد را در دنیا یدک میکشد و خواستگاه مهم مسلمانان دنیا است
ناشناس

۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شهریار تو بگو تمدن ایران یعنی چه ؟ تمدن ایران در کدام هزاره بوده و خط و زبان مخصوص داشته و با وحشیگری گاهی کشور گشایی میکردند گاهی هم شکست میخوردند ربطی به دین خدا ندارد که به سوی ایران و تمدن روم و تمدن های مختلف فرستاده شد تا بشریت را از حیوانگری در آورد و نجات دهد.
ناشناس

۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فرهنگ عرب تنها از زمان آوردن اسلام توسط پیامبر خدا بوجود آمده وگرنه آنها هم مثل ایران قبل از اسلام تمدن وحشیگری و قدرت و خرافات بوده و تنها در دادو ستد و زندگی پیشرفتی داشته اند !! و در معنویات چون حیوان رفتار میکردند!! مثل امروز که تعدادی می خواهند فقط در مادیات تمدن داشته باشند و در معنویات مثل دیگر جانوران باشند . شعور درک و فهم که نداری انقدر همه جا نظر نده !!
زهرا

۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
انسان بودن خودتو میبری زیر سوال خدایی چون هرچی مد شد میرید میخرید ؟
کاش خانواده ها بیشتر حواسشون باشه
کاش خانواده ها بیشتر حواسشون باشه
زهرا

۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
میشه اول فکر کنی بعد حرف بزنی چه ربطی به جریان زن زندگی داره آخه؟؟!!
مثلا بیاییم بگیم زدن تتو تو حکومت جمهوری اسلامی رواج داره پس تقصیر حکومته!! لطفا منطقی باشید هر چرت و پرتی رو بلغور نکنید
مثلا بیاییم بگیم زدن تتو تو حکومت جمهوری اسلامی رواج داره پس تقصیر حکومته!! لطفا منطقی باشید هر چرت و پرتی رو بلغور نکنید
مجید

۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مردم باید در انتخاب آزاد باشند ،شاید یکی بخاد برده باشه به دولت چه ربطی داره؟بردگی هم عالم خودشو داره تازه داریم کم کم غربی واقعی میشیم
محمد

۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ما با اسلامتو دنیا الان بی ارزش ترین کشور دنیا هستیم ولی زمانی که اسلام به ایران تحمیل نشده بود امپراطوری ایران جز برترین کشورهای دنیا بود ما از اسلام متنفریم
سجاد

۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این خانم شاید زیاده روی کرده ولی بیشترش درسته.
اینجا دم از دادگاه منشور بین الملل کسی نزد شما هم نزن.
دانشمندی از ایران باستان مشهور نیست ابن سینا ،ابوریحان،شاهنامه،شیخ طوسی ،بهایی و....مسلمان بودن.
منشوری که میگید گفتند اولین منشور است هیچ کس ولی بی نقص بودنش را تایید نکرده وگرنه اگر واقعا انقدر قبولش داشتند جای منشور بین الملل میذاشتند.
ضمنا باید اینو در یابید که ایران برای حقوق بشر نیاز نیست به بین الملل مراجعه کند نه این که آن را به رخ مسلمانان بکشید.
ولی اگر داری قرآن به سخره میگیری که منشور خودت قدیمیتر ولی قرآن علاوه بر کامل بودنش،قبل تر از کوروش رو هم روایت میکنه به روایت دانشمندانو تاریخ دان ها میگم.
۱_انیشتین
کتاب قانون راه راست بشر
۲_نون گرونبوم
فصاحت قرآن مافوق اعلاست
۳_مارگارت مارکوس
قرآن بی نظیر
۴_سر ویلیام موئیس
قرآن حافظ حیات اجتماعی حقوق مدنی
۵_بناپارت
علاقه ای برای تشکیل حکومت بر اساس قرآن
این ها که اصلا ایرانی نبودن.
من خودم از طرفداران کوروش و تاریخ پر افتخار کاندیدای ذوالقرنین هستم و شهامت های مقابل اسکندر یونانی هستم.
ولی خب بی نقص بودن رو قبول ندارم.
تمدن های قدیمی تر هم وجود داره ولی
تمدن با زمانه جلو میره نه عقب ،برای اسلام مجتهدین آمدن و فتواهای روز دادن.
اینجا دم از دادگاه منشور بین الملل کسی نزد شما هم نزن.
دانشمندی از ایران باستان مشهور نیست ابن سینا ،ابوریحان،شاهنامه،شیخ طوسی ،بهایی و....مسلمان بودن.
منشوری که میگید گفتند اولین منشور است هیچ کس ولی بی نقص بودنش را تایید نکرده وگرنه اگر واقعا انقدر قبولش داشتند جای منشور بین الملل میذاشتند.
ضمنا باید اینو در یابید که ایران برای حقوق بشر نیاز نیست به بین الملل مراجعه کند نه این که آن را به رخ مسلمانان بکشید.
ولی اگر داری قرآن به سخره میگیری که منشور خودت قدیمیتر ولی قرآن علاوه بر کامل بودنش،قبل تر از کوروش رو هم روایت میکنه به روایت دانشمندانو تاریخ دان ها میگم.
۱_انیشتین
کتاب قانون راه راست بشر
۲_نون گرونبوم
فصاحت قرآن مافوق اعلاست
۳_مارگارت مارکوس
قرآن بی نظیر
۴_سر ویلیام موئیس
قرآن حافظ حیات اجتماعی حقوق مدنی
۵_بناپارت
علاقه ای برای تشکیل حکومت بر اساس قرآن
این ها که اصلا ایرانی نبودن.
من خودم از طرفداران کوروش و تاریخ پر افتخار کاندیدای ذوالقرنین هستم و شهامت های مقابل اسکندر یونانی هستم.
ولی خب بی نقص بودن رو قبول ندارم.
تمدن های قدیمی تر هم وجود داره ولی
تمدن با زمانه جلو میره نه عقب ،برای اسلام مجتهدین آمدن و فتواهای روز دادن.
ناشناس

۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دیلی فوتبال مزخرفترین سایتیه که دیدم تاحالا..جمع کنید بابا من مخالف این گردنبند یا هرچی هستم ولی ربطی به این سایت نداره
ناشناس

۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
با وجود اظهار نظر های مضخرف که ربطی هم به موضوع ندارد روی روییم.
لطفاً روایت دیجی کالا و مهسا امینی رو به بخوانید تا متوجه شوید از کجا نشئت میگیرد.
لطفاً روایت دیجی کالا و مهسا امینی رو به بخوانید تا متوجه شوید از کجا نشئت میگیرد.
ناشناس

۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
گردن بند جزو زیورآلاته و شکل و شمایلش هم هر روز تغییر میکنه و شبیه چیزی میشه که هر نسلی میخوان
زنجیر هایی که مردم به کردن خودشون می بندن اگر از طلا باشه دیلی فوتبال مشکل ندارد ولی اگر از استایل راک و دارک باشه مشکل داره! از هر چیزی میشه یه ایرادی گرفت و بد تفسیرش کرد، پس نظرت برام بی اهمیته!
بهتر از دستمال بستن به سره که!!! اون نماد بردگی نیست یه وقت؟!!
زنجیر هایی که مردم به کردن خودشون می بندن اگر از طلا باشه دیلی فوتبال مشکل ندارد ولی اگر از استایل راک و دارک باشه مشکل داره! از هر چیزی میشه یه ایرادی گرفت و بد تفسیرش کرد، پس نظرت برام بی اهمیته!
بهتر از دستمال بستن به سره که!!! اون نماد بردگی نیست یه وقت؟!!
ناشناس

۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یه سرچ ساده تو گوگل و که دیگه همه بلدن.برو سرچ کن قلاده حیوانات خانگی. این قلاده ها واسه سگ بوده.مثل برهنگی و بردگی که سگ و حیوانات واسه آدمیزاد دارن؛الان برهنگی تو کشور و کم داشتیم بعدش هم قلاده.اسمش و هم گذاشتن آزادی!!زنهای ساده هم باور میکنن.
سعید

۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
الان شوهران روشنفکر نفر سوم استخدام میکنن واز این قلاده ها هم میندازن گردن همسراشون میدن دست نفر سوم تا خوب سواری بگیره
ناشناس

۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
متاسفانه زنان انقدررر خودشون بی ارزش کردن ک حد نداره.... اگه یه خانم مسلمان و یا تقوا باشی فقط میدونی چجوری ارزشتو نگه داری
ناشناس

۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ادامه مسیر ذهنیت تباهی سگ شدن مثل اینکه بهت مزه میده ادامه بده سگ انسان نما
کیسان

۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
۱-هر چرتی که به ذهنت میاد رو بیان نکن
۲- منبع برای ازدواجی که گفتی بگو
۳-این ممنوعیاتی که گفتی رو خودت انجام میدی
۴-از بزرگان گفتی، اسلام از این بزرگان به جز ایران در کدام سرزمین دارد ؟؟؟
۵-تو که آغاز حرفت با فحاشی و ناسزا است از فرهنگ حرف نزن
۶- تو که ایران رو قبول نداری حق تایپ پارسی نداری
۷- ایران و ایرانی برای تو و همانند تو قابل فهم نیست،سوسمار و ملخ خوری بیشتر به شما نزدیکه
۲- منبع برای ازدواجی که گفتی بگو
۳-این ممنوعیاتی که گفتی رو خودت انجام میدی
۴-از بزرگان گفتی، اسلام از این بزرگان به جز ایران در کدام سرزمین دارد ؟؟؟
۵-تو که آغاز حرفت با فحاشی و ناسزا است از فرهنگ حرف نزن
۶- تو که ایران رو قبول نداری حق تایپ پارسی نداری
۷- ایران و ایرانی برای تو و همانند تو قابل فهم نیست،سوسمار و ملخ خوری بیشتر به شما نزدیکه
کیسان

۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
درسته .. همانند داعش و طالبان ،، تازه در این دوره جدید ،،، همانکه ریشه بیشترین فرهنگ ها از ایران است مارا بس،،، تو چه دانی
عبداله

۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یک زمانی همی گردنبندها را ما به گردن سگها مون می بستیم البته الآنم هم می بندیم که هم میخ داره و زنگوله
ناشناس

۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ماشالله به اینهمه اطلاعات ناب ودست اول،والبته تحریف شده به ننت بگواسپند دودکنه برات چش نخوری
مهیار

۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُولَئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ ﴿۲۶﴾سوره نور
زنان بدکار و ناپاک شایسته مردانی بدین وصفند و مردان زشتکار و ناپاک نیز شایسته زنانی بدین صفتند و (بالعکس) زنان پاکیزه نیکو لا یق مردانی چنین و مردان پاکیزه نیکو لایق زنانی همین گونهاند، و این پاکیزگان از سخنان دروغی که ناپاکان درباره آنان گویند منزهند و بر ایشان آمرزش و رزق نیکوست.
اصلا نباید جلو اینجور زنایی بگیرید بزارید هم زن با حجاب باشد هم بی حجاب وقتی یک پسر میخواد ازدواج کند با یکی مثل خودش ازدواج کنه بی نماز و بی دین با یکی مثل خودش یکی دیگه مثل خودش نماز خون با ایمان باشد اگر بزور این خانمها با حجاب کنید وقتی رفتی خواستگاری دختره بد از آب در آمد چکار کنیم؟ بزارید هر فردی روی واقعی خودش نشون بده وقتی تو آمریکا ساپورت میپوشی یعنی فاحشه ای چون اون خارجیها با یک لباس هایی فاحشها از زنان درستکار جدا میکنند ولی وقتی تو ایران خانمها با لباس بد و شلوار پاره میگردند میگند از بی پولی و مشکل اقتصاد ولی از بی عفتی نیست؟ چرا هست فقط پول قلاده دارید پول شلوار درست حسابی ندارید؟ یکم پول بزارید کنار برای روز مبادا شلوار پاره شلوار کارگران ایرانی هم نیست باید برده تا آزاد با هم فرقی داشته باشند دور حیوان باید حصار کشید تا آسیبش به کسی نرسه ولی طلا باید در محفظه قرار داد تا کسی بهش آسیب نزنه! فرق حصار تا حفاظ در همینه!
زنان بدکار و ناپاک شایسته مردانی بدین وصفند و مردان زشتکار و ناپاک نیز شایسته زنانی بدین صفتند و (بالعکس) زنان پاکیزه نیکو لا یق مردانی چنین و مردان پاکیزه نیکو لایق زنانی همین گونهاند، و این پاکیزگان از سخنان دروغی که ناپاکان درباره آنان گویند منزهند و بر ایشان آمرزش و رزق نیکوست.
اصلا نباید جلو اینجور زنایی بگیرید بزارید هم زن با حجاب باشد هم بی حجاب وقتی یک پسر میخواد ازدواج کند با یکی مثل خودش ازدواج کنه بی نماز و بی دین با یکی مثل خودش یکی دیگه مثل خودش نماز خون با ایمان باشد اگر بزور این خانمها با حجاب کنید وقتی رفتی خواستگاری دختره بد از آب در آمد چکار کنیم؟ بزارید هر فردی روی واقعی خودش نشون بده وقتی تو آمریکا ساپورت میپوشی یعنی فاحشه ای چون اون خارجیها با یک لباس هایی فاحشها از زنان درستکار جدا میکنند ولی وقتی تو ایران خانمها با لباس بد و شلوار پاره میگردند میگند از بی پولی و مشکل اقتصاد ولی از بی عفتی نیست؟ چرا هست فقط پول قلاده دارید پول شلوار درست حسابی ندارید؟ یکم پول بزارید کنار برای روز مبادا شلوار پاره شلوار کارگران ایرانی هم نیست باید برده تا آزاد با هم فرقی داشته باشند دور حیوان باید حصار کشید تا آسیبش به کسی نرسه ولی طلا باید در محفظه قرار داد تا کسی بهش آسیب نزنه! فرق حصار تا حفاظ در همینه!
ناشناس

۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
نه نیست احمق اون نماده بردگی نیست ولی این نماده سگ بودنه این قلاده ست نه گردنبند اینو بفهم نفهم!!!!!
دوست داری سگ باشی خب سگ باش!!!!
دوست داری سگ باشی خب سگ باش!!!!
ناشناس

۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
عزیزم حرفات خوشگل بود ولی مشکل داشت. برای اینکه تاریخ میخونم بهت میگم باشه گلم؟اولا دزدی نکنین غیبت نکنین کار بد نکنین رو تمام ادیان دارن میگن این یک. دو کی گفته هرکسی مسلمون نیست سوسک و این چیزا میخوره؟ لابد آمریکاییا که خفاش نمیخورن مسلمانن؟ سه همجنس گرایی یه گرایشه که دست خود انسان نیست؛ دست خداست. خدا رو بابتش سرزنش کن. سوما توی اسلام چهار تا زن داشتن مجازه ولی مظهر زرتشتیت کسی که زرتشتی بوده یکی مثل کوروش هخامنشی فقط یک همسر داشت تا آخر. محض اطلاعت برمیگرده به ایران باستان. درضمن ایران باستان علم خیلی زیادی داشته فقط شما چیزی ازش نمیدونید و بعد از حمله ی اعراب به ایران کتابخانه های زیادی آتش گرفت و علم ایران باستان برای همیشه ناشناس موند. تاحالا راجب چشم مصنوعی شهر سوخته خوندی؟ ساعت آبی هخامنشیان چی؟ تخت جمشید با چه علمی رفته بالا؟ درسته که بعد از حمله ی اعراب خیلی دانشمند وجود داشته؛ من خودم عاشق فردوسیم ولی دلیل نمیشه قبلش کسی نبوده باشه گلم! یکم تاریخ بخون درمورد ادیان دیگه تحقیق کن بعد بیا نظر بده قربونت❤️ با کمال احترام #کسی که از جهل و کل کل خسته شده
ناشناس

۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
حتماتوخودت بی ارزش ترین آدمی نه کشور درضمن اگه از اسلام متنفری میتونی دینت رو تغییر بدی کسی مجبورت نکرده مسلمون باشی
همین که عرعر میکنی خودش معلومه که مسلمون نیستی
همین که عرعر میکنی خودش معلومه که مسلمون نیستی
ناشناس

۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
والله. حقیقتشو بخواین برده جنسی و... خیلی وقته تو جهان رواج داشته. اینا هم برای زینته وگرنه چیزای برده ی جنسی و ارباب جنسی بودن به این چیزا ختم نمیشه.
گویا دعوا شده روی بی فرهنگ و وحشی بودن ایران باستان و با اصالت بودن اسلام و این حرفا
من نمیخوام به اسلام توهین کنم ولی فقط واقعا خواهشمندم از کسایی که درمورد ایران باستان چرت و پرت گفتن که «لطفا کتاب بخونین» خیلی ممنون میشم ازتون. بعد از کتاب خوندن زر زر کنید دوستان. این خیلی مهمه. زر زری که از روی علم باشه؛ باشه؟ آفرین بچه های خوب!
زن زندگی آزادی هم داره اشاره میکنه به دختری که نمیتونه آواز بخونه؛ دختری که نمیتونه فوتبال ببینه؛ دختری از شهر کوچک که نمیتونه تو کوچه بازی کنه؛ نمیتونه توپ بگیره دستش و توی پارک بازی کنه؛ نمیتونه بعضی از مسابقات بین مدارس رو شرکت کنه چون دختره؛ نصف دیه رو میگیره؛ دختره؛ سفید پوش میره خونه بخت باید سفید پوش هم برگرده.
راستش با اینکه پسرم ولی اقتصاد رو درست کنن اوضاع درست باشه؛ کار باشه دزدی و اختلاس نباشه؛ کردم منطقه ی نفت خیز تو بدبختی دست و پا نزنن. مردم کشورم هر دقیقه عصبی نباشن و فشار روشون نباشه. اونموقع به جای روسری چادر سرم میکنم!
این بند و بساطام جمع کنین عزیزان
خود دولت میتونه همین الان سایتارو مجبور کنه بگه دی/لدو بفروشین تنگشم بزنین زن زندگی آزادی
لطفا اسکل نباشید مشکل اقتصاده
مگه اینکه راننده تاکسی ای رو ندیده باشین که از صبح تا شب کار میکنه و آخر روز به بچه ش که با گریه میگه بابا یه دونه خیار برام بخر بخورم میگه اگه خیار بخوری خوب نیست مریض میشی :) فقط چون پول نداره.
مشکل اقتصاد نیست؛ اگه تاحالا بچه های کار رو ندیده باشین
اگه متوجه نشده باشین تو مترو چقدر دستفروشا زیاد شدن.
مشکل هیچی نیست
ما خوبیم؛ بقیه بدن
گویا دعوا شده روی بی فرهنگ و وحشی بودن ایران باستان و با اصالت بودن اسلام و این حرفا
من نمیخوام به اسلام توهین کنم ولی فقط واقعا خواهشمندم از کسایی که درمورد ایران باستان چرت و پرت گفتن که «لطفا کتاب بخونین» خیلی ممنون میشم ازتون. بعد از کتاب خوندن زر زر کنید دوستان. این خیلی مهمه. زر زری که از روی علم باشه؛ باشه؟ آفرین بچه های خوب!
زن زندگی آزادی هم داره اشاره میکنه به دختری که نمیتونه آواز بخونه؛ دختری که نمیتونه فوتبال ببینه؛ دختری از شهر کوچک که نمیتونه تو کوچه بازی کنه؛ نمیتونه توپ بگیره دستش و توی پارک بازی کنه؛ نمیتونه بعضی از مسابقات بین مدارس رو شرکت کنه چون دختره؛ نصف دیه رو میگیره؛ دختره؛ سفید پوش میره خونه بخت باید سفید پوش هم برگرده.
راستش با اینکه پسرم ولی اقتصاد رو درست کنن اوضاع درست باشه؛ کار باشه دزدی و اختلاس نباشه؛ کردم منطقه ی نفت خیز تو بدبختی دست و پا نزنن. مردم کشورم هر دقیقه عصبی نباشن و فشار روشون نباشه. اونموقع به جای روسری چادر سرم میکنم!
این بند و بساطام جمع کنین عزیزان
خود دولت میتونه همین الان سایتارو مجبور کنه بگه دی/لدو بفروشین تنگشم بزنین زن زندگی آزادی
لطفا اسکل نباشید مشکل اقتصاده
مگه اینکه راننده تاکسی ای رو ندیده باشین که از صبح تا شب کار میکنه و آخر روز به بچه ش که با گریه میگه بابا یه دونه خیار برام بخر بخورم میگه اگه خیار بخوری خوب نیست مریض میشی :) فقط چون پول نداره.
مشکل اقتصاد نیست؛ اگه تاحالا بچه های کار رو ندیده باشین
اگه متوجه نشده باشین تو مترو چقدر دستفروشا زیاد شدن.
مشکل هیچی نیست
ما خوبیم؛ بقیه بدن
ناشناس

۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
زن زندگی آزادی رسید به زن برهنگی بردگی!!!!!!
بعضیا میگن اینا گردنبنده مُده !!بخدا اینا قلاده سگه چرا خودتونو کور که نیستید اینا قلاده سگه
بعضیا چقدر احمقند کورکورانه فقط دوست دارن تقلید کنن هرچی مد میشه رو
حتما سگ بودن مد شده خخخخخ????
دوست دارن سگ باشن به شما چه????
بعضیا میگن اینا گردنبنده مُده !!بخدا اینا قلاده سگه چرا خودتونو کور که نیستید اینا قلاده سگه
بعضیا چقدر احمقند کورکورانه فقط دوست دارن تقلید کنن هرچی مد میشه رو
حتما سگ بودن مد شده خخخخخ????
دوست دارن سگ باشن به شما چه????
آرش

۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اون ختنه که میگی مرد ناقص میکنه یه فواید داره مثلا مثل جلوگیری از ایدز یا عفونت های مقاربتی که اونم با زن خراب که نخوابی هیچ اتفاق نمیافته از یه لحاظ هم بد مثلا زود انزالی مردان ایرانی مال همین یا مشکلات جنسی دیگر
احمدی

۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
فرهنگ شما نصف عرب نصف غربی نصف شرقی نصف ایرانی اصلا یه آش شور و بد طعم و این بد چون موقع مهریه خانم مسلمان و حجاب محکم جلو فک و فامیل خودش میگذاره در حالی که مثلا جلو پدر داماد یا پدر خودش در عروسی چه نیاز اصلا به حجاب هست ولی تو خیابان با این همه آدم هرزه میاد و بدون حجاب و فلان این عجیب یا رومی روم یا زنگی زنگ
احمدی

۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ترنس با همجنسگرا فرق داره خود آیت الله خمینی حکم دادن که با ترنس ها کاری نداشته باشید و الان هم توی ایران میتونن عمل تطبیق جنسیت بدهند
ناشناس

۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خانم محترم دینداری یه طرف وطن پرستی هم طرف دیگه توی چین اون زمان حشره میخوردن هندوها افراد دارای نقص عضو رو بر اساس نظر تولد مجدد شکنجه میکردن رومی ها برده داری میکردن یونانی ها توی فساد غرق بودن اعراب هم دخترارو زنده به گور میکردن تا به الان دیدی یه افریقایی که مسیحی شده بیاد از مبلغا دفاع کنه به مردم خودش بگه بی تمدن وحشی؟
شما ربطی به دینت نداره ذاتا وطن فروشی و ببخشید اگه از قبل داخل ایران زبان اختراع نشده بود فردوسی میتونه پارسی شعر بگه و از واژگان عربی که دین اسلام وارد ایران کرده استفاده نکنه ایشون هم مسلمون بود ولی وطنش و زبانش ارزشمند بود براش حتی اگر واقعیت هم داشته باشه آدم نمیاد اینجا بگه در حالی که ایرانی ها زبان اختراع کردن چشم مصنوعی درست کردن با قرقره و نخ سازه ای ساختن که الان نمیشه ساخت جاده ساختن سکه ضرب کردن و کلی کار دیگه که توی اون زمان بزرگشون کرده بود و محض توجه شما اسلام رو پیغمبر خدا به ایران نیاورد عمر آورد اونم نه برای دعوت کردن با حمله و غارت اسلامم چیزی بود که بعد خودش به جا گذاشت اسلام دین هدایتگر اعرابی بود که وقتی به قول شما توی ایران وحشی گری و جنگ بود مرده خواری میکردن وطن فروشی هم با قائم شدن پشت دین خدا توجیه نکنید
شما ربطی به دینت نداره ذاتا وطن فروشی و ببخشید اگه از قبل داخل ایران زبان اختراع نشده بود فردوسی میتونه پارسی شعر بگه و از واژگان عربی که دین اسلام وارد ایران کرده استفاده نکنه ایشون هم مسلمون بود ولی وطنش و زبانش ارزشمند بود براش حتی اگر واقعیت هم داشته باشه آدم نمیاد اینجا بگه در حالی که ایرانی ها زبان اختراع کردن چشم مصنوعی درست کردن با قرقره و نخ سازه ای ساختن که الان نمیشه ساخت جاده ساختن سکه ضرب کردن و کلی کار دیگه که توی اون زمان بزرگشون کرده بود و محض توجه شما اسلام رو پیغمبر خدا به ایران نیاورد عمر آورد اونم نه برای دعوت کردن با حمله و غارت اسلامم چیزی بود که بعد خودش به جا گذاشت اسلام دین هدایتگر اعرابی بود که وقتی به قول شما توی ایران وحشی گری و جنگ بود مرده خواری میکردن وطن فروشی هم با قائم شدن پشت دین خدا توجیه نکنید
ناشناس

۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خانم پس با این حساب کل فیزیک خرابه شیمی هم که هیچی علم پزشکی هم محمله ریاضی هم دروغی بیش نیست چون دانشمندان مسلمون نیستن یه چیزایی میگیم بنیاد نصف حرفایی که دانشمندان مسلمان زدن از یونان و ایران باستان و هند باستان و چین باستان اومده همون دینی که پشتش قائم شدی و راحت هر چی میخوای در مورد کشورت میگی پیغمبرش گفته اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست میابند که اون زمانم ایران مسلمون نبود
علی

۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
بهزاد آقا اولا ما بنده خداییم نه برده بعدشم اگر خیلی بنده خدایی برو دستورات خدا که گفته نماز روزه پوشش رعایت کن خدا گفته انسان برتر از تمامی مخلوقات جهان الان لازمه آدم قلاده بندازه گردنش بگه من برده خدایم؟ نخیر میخواد بگه من برده شیطانم و مدرن هستم و شماها قدیمی هستید گرفتی چی شد داداش؟ اگر نگرفتی خودتم برو یکی بگیر بنداز بگو من برده خدایم این قلاده نشانش
ناشناس

۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چ جالب دیروز یه دونه از همینا واسه سگم گرفتم اما سرابه و جنگی گرفتم ...
اگ ب نظر شما باشه چاغو هم نفروشم چون قاتل در میاد؟
اگ ب نظر شما باشه چاغو هم نفروشم چون قاتل در میاد؟
یاسمین بانو

۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
متاسفانه اینا مده?اووف مگه اخه ادم سگه ک از اینا بزنه گردنش??
متاسفم برا کسی ک اینو میزنه. نگا کن ببین این چیه
اینا کپ قلاده سگای وحشی ساخته شده??✨
متاسفم برا کسی ک اینو میزنه. نگا کن ببین این چیه
اینا کپ قلاده سگای وحشی ساخته شده??✨
ناشناس

۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
قلاده بردگی دو بار بر گردن این ملت افتاد یکبار که اعراب حمله کردند و ملت رو کنیز و غلام خود کردند و آخرین بار هم که جمهوری اسلامی از جهل ملت استفاده کرد و از ملت در شرکت ها کار کشید و ۱۵۰ دلار انداخت کف دست آن ها
ناشناس

۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این طرز فکر واقعا جای تاسف داره
گردنبند یا زنجیر بهتره از قلاده سگ!
حیوون مگه روسری میبنده سرش؟
گردنبند یا زنجیر بهتره از قلاده سگ!
حیوون مگه روسری میبنده سرش؟
ناشناس

۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
شما خودت بازمانده اون انسانهای دوره باستان هستید که به قول خودت ازدواج هایی با محارم داشتند پس شما هم یک ... زاده هستید.
هادی

۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
آفرین به تو روشن فکر اوسکول هنوز نمیدونی تهاجم فرهنگی ینی چی بعد میای با چی مقایسش میکنی خدا بهت عقل داده آکبندش نزار ازش استفاده کن برده
ناشناس

۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
تا خر هایی مثل ناشناس و محمد و امثال اینا تو ایران باشه ایران هیچوقت درست نمیشه
ارشیا

۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
شمایی که همه چی میدونی از چه منبعی میدونی که ایرانیا باستان تو گذشته با محارم رابطه داشتن من نمیدونم شما افراد تند رو مذهبی این حرف های مزخرف از کجا میارید بعدشم چرا آنقدر علاقه دارید فرهنگ و تمدن خودتون زیر سوال ببرید و بگید قبل اسلام ایرانیا مثل افراد جاهل و بی تمدن بودن .
این کارهایی هم که میگید اسلام به ما یاد داده ما قبل از اسلام هم انجام میدادیم فقط بعد از حمله اعراب به چیز های دیگه ای هم بهش اضافه شدش
شما هم وقتی هیچی نمیدونی ادای آدم های دانشمند و در نیار دهنتو ببند عقایدتو واسه خودت نگه دار
این کارهایی هم که میگید اسلام به ما یاد داده ما قبل از اسلام هم انجام میدادیم فقط بعد از حمله اعراب به چیز های دیگه ای هم بهش اضافه شدش
شما هم وقتی هیچی نمیدونی ادای آدم های دانشمند و در نیار دهنتو ببند عقایدتو واسه خودت نگه دار
ناشناس

۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
کل جهان روزانه دارن مسلمون میشن اونوقت یه مشت بدبخت نفهم تو ایرانمون میگن هرکی مسلمونه عرب پرسته
ناشناس

۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این سایت خیلی مزخرفه اصلا معلوم نیست در چه موضوعی مطالب مینویسید، سایت شما درباره فوتبال هست نه سیاست و مدنیت، اگه من یه روز قدرت داشته باشم، مسولان این سایت رو محاکمه میکنم . معلومه همتون یه مشت بسیجی و عرب پرست هستین
از زندگی مردم بکشین بیرون و از قضاوت بیجا پرهیز کنید
از زندگی مردم بکشین بیرون و از قضاوت بیجا پرهیز کنید
هیرمند

۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خاک بر سر امثال تو که از آزادی اینو میخواید.بسه دیگه اینقد کثافت نباشید
مسعود

۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خفه شو آشغال واسه همه چی یه دیوار حاشا دارین اسکولا . بخر ببر بده مامانت و خواهرات ببندن واسه دیگران نسخه نپیچ عوضی
مسعود

۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خب از این قلاده ها بخر ببر بده خوار مادرت بندازن مام یه فیضی ازشون ببریم غربی آشغال واقعی کاش بابات تو رو جق میزد حیف اون نونی که بابات گذاشته دهن تو
ناشناس

۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چوکر چ ربطی ب زن زندگی آزادیومهساداره؟:///
قلاده بردگی؟عاها تثیرگوزاربود?
(کسی ک این مطلبونوشته و کسایی ک موافقن عده ای مغزپوسیده اند:|)
قلاده بردگی؟عاها تثیرگوزاربود?
(کسی ک این مطلبونوشته و کسایی ک موافقن عده ای مغزپوسیده اند:|)
فاطمه صادقی

۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
واقعا به عنوان یک زن متاسفم که ۶رجا هر کسی کم میاره چه در سیاست چه اقتصاد چه فرهنگ و ...از اونها مایه میزاره.حالا هم به نظرم خیلی زود بود که روپوش زن زندگی ازادی رو کنار بزنند و چهره واقعیش یعنی زن برهنگی بردگی رو نشون بدن.چقدر عجولن
رزابی

۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
کاربر محمد که میگی از اسلام متنفری ماهم از تو متنفریم لطفا اسم کاربریتم یه چیز دیگه بزار چون اصلا به متنت نمیخوره
نوید

۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اون زن زندگی آزادی داره میگه این حجابی که به زور (به زور یعنی چی ؟ یعنی گشت ارشاد یعنی دوربین بذاری جریمه کنی یعنی اینکه میگن از حقوق اجتماعی محرومت میکنیم یا حجاب بذار) سر زن ها گذاشتین یعنی بردگی برای زن ها (منظور همه زن ها) آزادی هم میگه اگه یه زنی فتیش بردگی داره میتونه قلاده بندازه به من و تو چه ؟ (از نظر اون ها همین چادر و حجاب هم یه جور قلادهس)
نوید

۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
حالا خبر نداری تو افق کوروش، فروشگاه رفاه، وین مارکت و فروشگاه هفت و ... یعنی توی همه شعبه ها تو سراسر کشور یا حتی داروخانه ها کاندوم میفروشن اونم نه با اصل شناسنامه همسر و... که بفهمن شما زن و شوهری یا نه .... کافیه پولو بدی و ....
نوید

۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تو فرهنگ باستانی که مرد ها میگی نبوده یه سری شاه ها بودن گفتن زورمون میرسه این کارو کردن... اون ختنه کردم فرهنگ مصر باستانه ...اون که میگی عرب ها دختر ها رو زنده به گور میکردن یه چندتا از قبایلی که این کارو کردن رو میگی؟ بعدش یه سوال پس با چی تولید مثل میکردن ... حتما گردافشانی
داشتی کارهایی که اسلام کرده رو میگفتی چطور اسلام با بت پرستی که بد بوده مبارزه کرده ولی با اصل برده داری یا اصل کنیز داری یا تعدد ازدواج رو برنداشته (ها شاید دوست داشتن) تو دستاورد ها یا جایگاه یا ارزش اسلام برای زن هم میتونیم به خطبه ۷۹ امام علی مراجعه کنیم که میگه زنان از نظر ایمان و ارث و عقل ناقصاند (نقص ایمان به خاطر معاف بودن از نماز و روزه در ایام قاعدگی ، نقص ارث به خاطر اینکه سهم ارثشون نصف مرده (حالا این سهم ارث که نصفه رو خود اسلام به عنوان قانون گذاشته بعد سر همین به زن ها طعنه میزنن ...) نقص عقل به خاطر شهادت دو زن برابر یک مرده ( اینجا هم خودش این قانونو گذاشته بعد به خاطر قانونی که خودشون گذاشتن میگن زن ها نمیفهمن)
بعد دیگه ادامه نمیدم باهات بحث کنم چون از نظر اسلام عقلت ناقصه نمیفهمی
داشتی کارهایی که اسلام کرده رو میگفتی چطور اسلام با بت پرستی که بد بوده مبارزه کرده ولی با اصل برده داری یا اصل کنیز داری یا تعدد ازدواج رو برنداشته (ها شاید دوست داشتن) تو دستاورد ها یا جایگاه یا ارزش اسلام برای زن هم میتونیم به خطبه ۷۹ امام علی مراجعه کنیم که میگه زنان از نظر ایمان و ارث و عقل ناقصاند (نقص ایمان به خاطر معاف بودن از نماز و روزه در ایام قاعدگی ، نقص ارث به خاطر اینکه سهم ارثشون نصف مرده (حالا این سهم ارث که نصفه رو خود اسلام به عنوان قانون گذاشته بعد سر همین به زن ها طعنه میزنن ...) نقص عقل به خاطر شهادت دو زن برابر یک مرده ( اینجا هم خودش این قانونو گذاشته بعد به خاطر قانونی که خودشون گذاشتن میگن زن ها نمیفهمن)
بعد دیگه ادامه نمیدم باهات بحث کنم چون از نظر اسلام عقلت ناقصه نمیفهمی
ناشناس

۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
والا دیلی فوتبال شده لونه شیطون انقده که این سایتتون درباره فحشا تو ایران مطلب میزاره من تاحالا به خوابمم ندیدم.
محسن

۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ادامه مسیر زن ، زندگی , آزادی که میگفتن این بود ؟ . آزاد باشید که مدال بردگی بگردن کنی !
حسین

۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آخه تو پی از تمدن ایران می فهمی اوج میشرفت فرهنگی و علمی ما زمان صفویه بود که مذهب شیعه را مذهب رسمی ایران اعلام گرد.
ناشناس

۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
شما اول اطلاعات خودتو ببر بالا
حقوق بشری که الان مردم ازش حرف میزنن ۲۵۰۰ سال پیش کورووش اجراش کرد.
زمان حمله به بقیه سرزمین ها حتی برده ها رو هم آزاد میکرد تا زندگی کنن.
اولین جایی که خودش میرفت مساجد برای احترام به خدایان اون سرزمین بود.
حقوق بشری که الان مردم ازش حرف میزنن ۲۵۰۰ سال پیش کورووش اجراش کرد.
زمان حمله به بقیه سرزمین ها حتی برده ها رو هم آزاد میکرد تا زندگی کنن.
اولین جایی که خودش میرفت مساجد برای احترام به خدایان اون سرزمین بود.
سیستان

۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
دیجی کالا حامی مالی گروهگ تروریستی جیش العدل بلوچستان.......اونم توسط واسطه گری
ناشناس

۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
یه بار دیگه بگو ایرانیا قبل اسلام وحشی بودن تا مطمئن بشم این ۸۰ میلیون نفری که ایرانو ساختن ، یکیشون که تو باشی ، از زالو پست تره!
رهام

۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اگر یک روزی افسار قاطر و اسب مد شد ببندید به گردنتون بهتون میاد انسان برترین مخلوقه بنده خدا نه برده خودتون برده شیطان نکنید ولی خودتون میخواهید جایگاتون مثل یک حیوان بدانید این کار بکنید ولی از دیگران توقع نداشته باشید مثل یک انسان بهتون نگاه کنند اگر قلاده نشانه برده خدا بودنه پس چرا کارهای دیگه مثل نماز حجاب حرف گوش خدا نمیکنید؟ بندگی خدا کردن یعنی حرف بگوش کن خدا باشیم نه قلاده به گردن کنیم و جایگامون با ? برابری بدیم والا سگها بهتر از شمایند یک سگ کنار خودمون نگه داریم بهتره از
مهیار

۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
و بعدشم موضوع اقتصاد و دین با هم قاطی نکنیم یعنی هر فردی فقیر شد باید از دین خودش از اعتقادات خودش دست بشوره و تمام؟ خدا به ما عقل داد تا فکر کنیم نه با ارک بندش بفروشیم باور کنید اونهایی که فقیرند خیلی از ماها با ایمان ترند توی یک خونه کوچیک زندگی میکنند ولی هم نمازاشون درسته هم روزهاشون میگیرند بعد میگند الحمدالله ولی ما اگر برنج توی سفرمون نباشه میگیم فقریم و عیب از گرونی عیب از مرفهین که ماشین و خونه آن چندانی دارند ولی دست هیچ بینوایی نمیگیرند چون میترسند دستاش کثیف باشه اگر مرفه به فکر بینوا بود الان هیچ فقیری در دنیا نبود
ناشناس

۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اینقدر زر زر نکن الان دیگه دخترهم میتونه آوازبخونه هم توکوچه بازی کنه هم فوتبال ببینه تو استادیوم هم حتی فوتبال بازی کنه هم تومسابقات ورزشی حتی وزنه برداری شرکت کنه وخیلی هم های دیگه....
پس سرتو اززیر برف بکش بیرون تابتونی دنیای جدید رو ببینی
این شعار زن زندگی آزادیتون دیگه تکراری و خز شده بگردید یه بامبول جدید پیدا کنید!
پس سرتو اززیر برف بکش بیرون تابتونی دنیای جدید رو ببینی
این شعار زن زندگی آزادیتون دیگه تکراری و خز شده بگردید یه بامبول جدید پیدا کنید!
ناشناس

۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
به توچه کور خودتی اگه دو قرون سواد داشته باشی میفهمی اینا قلاده نیست چوکر چوکرررر گردنبندی که به گردن میچسبددد اسکلا
ناشناس

۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
چه مغز پوسیده هایی ریختن اینجا اسکلا شما خودتون سواد داشتین سرتون رو از داخل افکار پوسیدتون در بیارین به دنیا واقعی پا بزارین مگه آزادی جرمه که خودتون رو اینجوری جر میدین ؟ واقعا هم که مملکتی که مردمش همه پوسیده فکر باشن جای پیشرفت نداره روز به روز هم تعدادتون زیاد میشه پس انتظار نداشته باشین که مملکتمون پیشرفت کنه ، یعنی افکارتون اینقدر پوسیدس؟
علی

۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
لعنت بر امثال شما غرب زده های بدبخت بیسواد ک عقده دیده شدن دارید تازه ب دوران رسیده های نوکیسه